Tuesday, October 18, 2005

Αρώματα στο ιστολόγιο

Ούτε που κατάλαβα πως βρέθηκα να περνάω όλη τη μέρα σήμερα διαβάζοντας bloggs και περιδιαβαίνοντας σε σκέψεις και προσωπικές ιστορίες. Η Ioulita και η Neraida θυμίζουν την Tinkerbell, το Λεμόνι είναι απολαυστικό και ο Elpinor συγκινητικός μέσα από την τρυφερή αισιοδοξία των κειμένων του. Δεν θα συνεχίσω να σχολιάζω τους άλλους. Ξεκουνηθείτε και διάβαστε τους.

Κοιτάζω από το παράθυρο την Κηφισίας. Έχω στο στόμα μου τη γεύση του μήλου. Το πρώτο χειμωνιάτικο κρύο κοκκινίζει το μάγουλό μου. Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση το πόσο πολλά κείμενα συν-ιστο-ταξιδευτών αναφέρονται στα αρώματα. Πόσες μνήμες ξεπηδούν από αρώματα! Θυμάμαι τις μυρωδιές ανθρώπων και τις μυρωδιές σπιτιών. Το κάθε τι έχει το δικό του άρωμα. Οι πόλεις, οι στιγμές ... η ζωή ολόκληρη. Βιολέτες, γιασεμιά, μπαχάρια, φρούτα, το δέρμα, το χαρτί, το μέταλλο, το φιλί... Αλήθεια θυμάστε πως μυρίζουν τα σμέουρα; Πως μυρίζουν τα συναισθήματα; Οι εμπειρίες και οι καταβολές διαμορφώνουν τα αισθητήρια της όσφρησής μου. Μια μέρα θα σας πω την ιστορία με τα gooseberries και το pipi-du-chat. Μια μέρα που θα καθόμαστε αντικριστά, σε βαθιές πολυκαιρισμένες βελούδινες πολυθρόνες. Θα πίνουμε τσάι – Earl Gray – και λικέρ βύσσινο από τα χεράκια μου (μέχρι τότε θα έχω μάθει να το φτιάχνω). Ο Χ.Χ. θα λεει πως προτιμάει το Chambord[1] (πάντα πειραχτήρι θα είναι, ως τα βαθιά γεράματα) κι εγώ θα γελάω και θα χαίρομαι που θα σας έχω όλους μαζεμένους τριγύρω μου, γεροπαράξενους, με τη ζωή να έχει κεντήσει τον καμβά του καθενός μας. Μέχρι τότε όμως είναι καιρός να πάρουμε τους δρόμους. Να προσθέσουμε μερικά αρώματα σ’ αυτά που ήδη αγαπάμε και να πιούμε αυτό το single malt που λέγαμε.


[1] Chambord: ή αλλιώς η επιτομή του λικέρ. (Κάτι ήξερε ο Λουδοβίκος ο 14ος που το έπινε ανελλιπώς). Βασίζεται στο κονιάκ και στα σμέουρα (ελλινιστί φραμπουάζ) και πρωτοφτιάχτηκε 1685. Έκτοτε υπάρχουν στον κόσμο αυτό αρκετοί, που το πίνουν με μανία. Ανάμεσά τους κι εγώ. Αλλά για το Chambord σας γράψω μια όμορφη χειμωνιάτικη ιστορία. Σύντομα.

1 Comments:

Blogger ggl said...

Οσφρίζομαι πως το «Αρώματα στο ιστολόγιο» είναι η πιο κατάλληλη απάντηση στην Tinkerbell για το «Μια υπέροχη μέρα.» και δοσμένη μάλιστα από τον άνθρωπο, ο οποίος το «να μάχεσαι για την ευτυχία συνειδητά και μεθοδικά» το εφαρμόζει στην καθημερινότητά του.
Η κάθε στιγμή μας μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι μαγικό, αρκεί να το επιδιώξουμε. Η Ilaira μας ταξιδεύει σε μια τέτοια στιγμή, όπου τα αρώματα σε παίρνουν από το χέρι και σε πάνε. Πάντα με εντυπωσιάζει αυτό το έμφυτο και καλοδουλεμένο χάρισμα της Ilaira να απολαμβάνει τη ζωή .
Ήθελα και εγώ να γράψω κάτι σε απάντηση στην Tinkerbell και τελικά με προλαβαίνει η Ilaira και για αυτό θα συμπληρώσω μερικές απόψεις μου σαν σχόλιο.

Όταν πιέζομαι ψυχικά και οι σκέψεις μου με πάνε σε μέρη που δεν τα βλέπει ο ήλιος, σηκώνω το βλέμμα μου και παρατηρώ την ομορφιά στα πιο απλά πράγματα γύρω μου, όπως ένας γαλανός ουρανός με μερικά λευκά διαβατάρικα σύννεφα. Σιγά σιγά περνά μέσα μου μια φωτεινή δέσμη, που μεταφράζεται στο πρόσωπο μου σε ένα απαλό χαμόγελο. Συνειδητοποιώ ότι η ζωή είναι ένα τυχαίο πέρασμα, το οποίο θα ήθελα να το απολαμβάνω στην κάθε στιγμή του. Η ύπαρξή μας είναι μια πραγματοποιημένη απειροελάχιστη πιθανότητα στην εξέλιξη του κόσμου και αφού κατάφερα να υπάρχω πρέπει να μάθω να παλεύω για την χαρά. Όταν πέφτω πρέπει να μάθω να ξανασηκώνομαι και να χαμογελώ ακόμα και με την πτώση μου. Μιλάω για γέλιο εσωτερικό, μια φλόγα ψυχική την οποία την τρέφεις συνειδητά με την καθημερινότητά σου. Μαθαίνω να γελώ με τον εαυτό μου, με τα στραβοπατήματά μου, τα λάθη μου, τις μικρότητές μου, την ζωή μου. Ένα γέλιο άγριο αλλά και γεμάτο αγάπη.

Tue Oct 18, 05:01:00 PM 2005  

Post a Comment

<< Home