Tuesday, November 15, 2005

Ιπτάμενα

Πτήσεις, αεροπλάνα, αεροδρόμια και ο χρόνος. Εικοσιτέσσερις ώρες σε αεροπλάνα και αεροδρόμια ποτέ μα ποτέ δεν είναι εικοσιτέσσερις συνηθισμένες ώρες. Είναι ώρες που έχουν διασταλλεί ή συσταλλεί, ώρες ύπνου, περισυλλογής, βαρεμάρας, ενθουσιασμού, προσμονής, σκέψης, κούρασης. Εικοσιτέσσερις ώρες σε αεροπλάνα και αεροδρόμια μου προσφέρουν χρόνο, ακόμη κι αν μου κλέβουν ώρες.
Περιμένοντας την ανανταπόκριση, ανάμεσα σε duty free και εστιατόρια, μια μυρωδιά κολώνιας, καφέ και γρήγορου φαγητού πλανάται στον αέρα. Θα έπρεπε να βαριέμαι, όμως μάλλον γοητεύομαι. Σέρνομαι από την κούραση, μαζί με τη βαλίτσα μου, που σέρνεται εκ κατασκευής, και το μπαντζάκι της ξεχειλωμένης φόρμας μου, που σέρνεται για συμπαράσταση. Κρατώ στα χέρια εφημερίδες και κανένα βιβλίο. Κάθομαι σε μια καρέκλα. Βολεύομαι όπως όπως. Παρατηρώ, σκέφτομαι, αναπολώ, ονειρεύομαι. Άνθρωποι όλων των αποχρώσεων και των πολιτισμών περπατούν στους διαδρόμους, αγοράζουν δώρα, πίνουν καφέ, συναντιούνται χωρίς πρόθεση, ανταλλάσουν τυπικούς διαλόγους ευγενείας, περιμένουν στις ουρές, υπομένουν ελέγχους.

-Τί έχετε στη βαλίτσα σας κυρία μου?
-Μαρμελάδες, κουλουράκια, φιστίκια, ένα μπουκάλι κρασί, μέλι και λίγο λάδι.
-Απαγορεύεται η είσοδός σας στη χώρα με τρόφιμα. Δεν το γνωρίζετε?
-Α, όλα κι όλα κυρ αστυνόμε. Δεν πάω πουθενά χωρίς τα προς το ζην.

Απ' όλα τα αεροδρόμια μου αρέσουν περισσότερο αυτά των ανταποκρίσεων. Εκεί που ο χρόνος μου επιτρέπει να αναλογίζομαι τα πεπραγμένα, να συνειδητοποιώ ομοιότητες και διαφορές, όρια και αποστάσεις, να αποστασιοποιούμαι και να προσπαθώ να δω τα πράγματα πιο καθάρα. Ακόμα κι όταν τρέχω αγχωμένη να προλάβω την ανταπόκριση, τις ελάχιστες φορές που δεν υπάρχει μεγάλη αναμονή, ακόμη και τότε ο χρόνος θα μου δωθεί με μια αφοσίωση σχεδόν ερωτική. Θα γίνει δικός μου στη διάρκεια της πτήσης, παρέα με ένα Bloody Mary1 (ειδικά στην British Airways είναι αξιοπρεπέστατο).

Κι εκεί στα 30.000 πόδια, με τη ζώνη στη μέση, τα ακουστικά στα αυτιά και τα κενά αέρος για παρέα, οι σκέψεις έχουν άπλετο χώρο για να αναπτυχθούν, να γεννήσουν ιδέες, να γίνουν άγχος, χαμόγελο, εκνευρισμός, έμπνευση. Οι παραστάσεις από ταξίδια, αεροδρόμια, περιοδικά, ταινίες, μουσικές και όνειρα γίνονται ένα με τους αιθέρες και βρίσκουν τη θέση τους μέσα μου. Μια θέση έτοιμη να ανατραπεί στην επόμενη πτήση.

Καλά μας ταξίδια.

1Το αυθεντικό, υπέροχα όξινο Bloody Mary απαιτεί: βότκα, χυμό ντομάτας, χυμό λεμόνι, worcestershire sause, tabasco, αλάτι, πιπέρι και λίγο σέλερυ. Παραδοθείτε του.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home