Προτάσεις για βελτίωση του ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών.
Δίνοντας ΑΣΕΠ συνειδητοποίησα ότι την βρίσκω με τις εξετάσεις. Ανεβαίνει η αδρεναλίνη. Το μυαλό συμπιέζεται και βγάζει συμπεράσματα για θέματα που υπό κανονικές συνθήκες θα απαντούσα δεν γνωρίζω. Πρέπει να παραδεχτώ ότι τις εξετάσεις άρχισα να τις απολαμβάνω μετά τον στρατό, πριν ήταν κάτι που με ενοχλούσε ιδιαίτερα. Με το τέλος του μεταπτυχιακού σχεδόν ορκιζόμουν ότι δε θα "ξανάδινα", είχα σιχαθεί το σύστημα διαβάζω για να δώσω.Ωστόσο εξετάσεις γνώσεων πάνω στην ειδικότητά σου, όταν ειδικά δεν έχεις επενδύσει ιδιαίτερα πάνω τους χρήματα και χρόνο, είναι όπως ένα τηλεπαιχνίδι γνώσεων όπου πας μόνο για να κερδίσεις και δεν έχεις τίποτα να χάσεις.
Το παιχνίδι αυτό, όμως, έχει κάποια ελαττώματα. Ένα από τα βασικά είναι ότι δε σε ανατροφοδοτεί άμεσα για το ποια είναι η κατάστασή σου στο παιχνίδι, ποιοι είναι οι πόντοι που έχεις κερδίσει δηλαδή. Άλλο είναι να σου πει κανείς: «Μόλις εξασφαλίσατε την εγγραφή σας στο πίνακα Β των αναπληρωτών, επιθυμείτε να συνεχίσετε για να διεκδικήσετε τη μονιμότητα. Αν συνεχίσετε, όμως ενδεχομένως να χάσετε την εγγραφή στον πίνακα» ή «Συγχαρητήρια μόλις μπήκατε στους διορισθέντες, θέλετε να συνεχίσετε και να ρισκάρετε το διορισμό σας για να διεκδικήσετε την πρώτη θέση που οδηγεί στον τόπο επιλογής σας;» και άλλο να διαπιστώνεις τι έκανες μετά από κάτι μήνες.
Εδώ έρχεται και το δεύτερο ζήτημα, δεν παράγει καθόλου θέαμα. Βλέπεις πολλά σκυμμένα κεφάλια να γράφουν μανιωδώς. Ο ανταγωνισμός υποβόσκει αλλά ο κάθε παρατηρητής θα βαριόταν. Προτείνω λοιπόν όταν κάποιος περνάει ένα φράγμα πόντων, αυτό να ανακοινώνεται, και όποιος συναγωνιζόμενος, θέλει, να καλεί τον "εξυπνάκια" σε μια κόντρα δύο ατόμων. Σε περίπτωση νίκης του διεκδικητή αυτός λαμβάνει τους πόντους του "εξυπνάκια" και να τον πετάει εκτός διαγωνισμού, σε περίπτωση ήττας του ο "εξυπνάκιας" παίρνει 50% παραπάνω σερ πόντους και πετάει εκτός τον διεκδικητή. Μια σύγχρονη πολιτισμένη έκδοση των μονομάχων.
Μια και αναφέρθηκα σε αρένα, θα ήθελα να επισημάνω ότι στο παιδαγωγικό τους κομμάτι οι εξετάσεις είναι τελείως άσχετες με την πραγματικότητα. Η απάντηση αν ο διαγωνιζόμενος κάνει για παιδαγωγός στην δευτεροβάθμια μπορεί να βρεθεί ως εξής: παίρνετε 20 εφήβους, 10 αγόρια που παίζει η αγαπημένη τους ομάδα στον τελικό εκείνη την ώρα και 10 κορίτσια τα οποία μόλις έμαθαν ότι στο "Α" very in κατάστημα έχει μπλουζάκια σε εκπληκτικές τιμές και βάζετε τον καθηγητή να διδάξει οτιδήποτε για μια ώρα. Αν μετά το πέρας της ώρας το 10% της τάξης έχει καταλάβει την ύλη και ο καθηγητής είναι σώας τας φρένας και τα παιδιά χωρίς μώλωπες σημαίνει ότι έχει τα προσόντα για καθηγητής.
Labels: irony
2 Comments:
Αν εφάρμοζαν το τελευταίο (btw, γαμάτη μέθοδος!!!) τα σχολεία θα είχαν ερημώσει απο καθηγητές...
Επίσης, μια που είμαστε στην εποχή τού θεάματος λοιπόν, οι εξεταζόμενοι να υποχρεούνται να σηκώνονται στον πίνακα για να λύσουν εντυπωσιακές ασκήσεις. Θα βαθμολογούνται από το κοινό, με μήνυμα από τα κινητά.
YΓ. Απολαυστικότατος!
Post a Comment
<< Home