Wednesday, February 28, 2007

Μετοσκαρική αναλαμπή

Απο εδώ (δλδ από εδώ) ήρθε η πρώτη είδηση/ανάλυση που διάβασα σήμερα. Δεν είναι για να ασχοληθεί κανείς με αυτά τα links (ποιο θα ήταν το νόημα αυτού εδώ του post τότε;) αλλά το βασικό μήνυμα τους είναι ότι πλέον ο κινηματογράφος έχει σαφώς χάσει την αρχική του αίγλη και δυνατότητα να πιάνει τον παλμό της εποχής πράγματα που περιστρέφονταν γύρω από την ιστορία που είχε να πει η ταινία, τους χαρακτήρες της, τη σκηνοθεσία, τις τεχνικές κλπ. Τώρα ο κύριος σκοπός και λόγος ύπαρξης του κινηματογράφου (και της τηλεόρασης σε ένα βαθμό) είναι να δημιουργεί αστέρες και αυτών την πραγματική ζωή να παρακολουθεί ο κόσμος έξω από τα σελιλόιντ. Αντί δηλαδή ο κόσμος να μιλάει για τον χαρακτήρα στο πλαίσιο της ταινίας ή πχ το τι σημαίνουν αυτά που είδε, η ίδια η ζωή του πρωταγωνιστή γίνεται το θέαμα και το αντικείμενο συζήτησης.

In this culture, the intrinsic value of a movie, or of most conventional entertainments, has diminished. Their job now is essentially to provide stars for People, Us, “Entertainment Tonight” and the supermarket tabloids, which exhibit the new “movies” — the stars’ life sagas… src

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Thrass said...

Πολύ-πολύ ενδιαφέρον το άρθρο των LA Times!

Πάνω στο απόσπασμα που επέλεξες, αυτό το πρόβλημα υπάρχει δυστυχώς και πέρα από το mainstream σινεμά (όπου αναφέρεται το άρθρο). Ας πούμε, είναι φρικτό το πώς κάποτε όλοι έψαχναν το νόημα των γραπτών τού Κάφκα στη ζωή τού Κάφκα. Λες και δεν ξέρουν να διαβάζουν, για να δουν τι πραγματικά λέει ένα κείμενο!

Αλλά νομίζω ότι τελικά υπάρχει κάποιο φως, το οποίο έχει φανεί από ταινίες όπως το Fight Club και το Seven. Εκεί λοιπόν που η μέση ταινία εστιάζει στους σταρς (αλλά δε νοιάζομαι για τη μέση ταινία), φαίνεται ότι θα υπάρχουν πάντακαι τα πραγματικά ιδιοφυή έργα, που θα μπορούν να αγγίξουν όλα τα στρώματα, καθώς θα περιέχουν και ουσία και τη γλυκιά φάτσα τού Μπραντ Πητ.

Wed Feb 28, 05:11:00 PM 2007  

Post a Comment

<< Home